11 клас

13.03.2020

Тема уроку : " Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості"

І. Дайте відповіді на запитання ( виконати письмово у зошиті)

  • Де розташовані метали в періодичній системі?
  • Яку будову мають атоми металічних елементів?
  • Як змінюються металічні властивості по групах і періодах періодичної системи?
  • Чому в хімічних реакціях метали лише відновники?
  • Як металічний зв'язок і будова металічної кристалічної ґратки вплинули на фізичні властивості металів?
  • Охарактеризуйте фізичні властивості металів.
  • Який принцип покладений в основу електрохімічного ряду напруг?
  • Що таке амфотерність..

ІІ. Пошукова робота та вивчення матеріалу (з елементами самоосвіти, в зошитах скласти конспект)

1. Характеристика Феруму за положенням у періодичній системі:

- розташований у ІV періоді, VІІІ групі, побічній підгрупі.

- Будова атома: порядковий номер 26, в атомі міститься 26 протонів, 26 електронів, 30 нейтронів.

Електрони розподілені на 4 енергетичних рівнях

Електронна формула атома - 1s22s22p63s23p63d64s2.

- Ступені окиснення Феруму та тип хімічного зв'язку:

проявляє ступінь окиснення +2, +3 електрони проявляє валентність

2. Фізичні властивості заліза:

- сріблясто-блискучий метал, має високу пластичність, легко намагнічується і розмагнічується.

3.Поширення Феруму в природі: після Алюмінію - найпоширеніший.

стор 148

4. Найважливішими залізними рудами є

Fe3O 4 - магнітний залізняк; FeS2 - пірит.

Fe2 O 3 - червоний залізняк; Fe2O3*H 2 О - бурий залізняк;

Мал.68 стор 149

5. Хімічні властивості заліза

І. Пірофорність - здатність до самозаймання на повітрі в подрібненому вигляді.

ІІ. Взаємодія з простими речовинами - неметалами

ІІІ.. Взаємодія зі складними речовинами 

ІІІ. Завдання для закріплення матеріалу ( виконати письмово у зошиті) :

1. Допишіть схеми реакцій і складіть хімічні рівняння:

а)

Fe +AgNO3= 

Fe3O4+ H2= 

Fe(OH)3+ Н3PO4= 

Fe(NO3)3+NaOH = 

б)

Fe + 2FeCl3= 

Fe2O3+ CaO = 

Fe(OH)2↓=

FeS + 2HBr = 

2. Задача

Виведіть формулу оксиду Феруму, в якому масова частка металічного елемента становить 70%. 

 Перевірте себе:

1. 

а) Fe +AgNO3= Fe(NO3)2+ Ag↓

Fe3O4+ H2= 3FeO + H2O

Fe(OH)3+ Н3PO4= FePO4+ 3H2O

Fe(NO3)3+NaOH = Fe(OH)3↓+NaNO3

б) Fe + 2FeCl3= 3FeCl2

Fe2O3+ CaO = Ca(FeO2)2

Fe(OH)2↓= FeO + H2O

FeS + 2HBr = FeBr2+ H2S↑

2. Задача

Відомо: w(Fe)=70%

Знайти:

формулу FexOy-?

Розв'язування

w(O)=100%-w(Fe)=100%-70%=30%

У 100 г такої речовини маса атомів Феруму становить 70 г, атомів Оксигену - 30 г.

Розраховуємо співвідношення індексів у формулі вуглеводню (співвідношення кількостей речовини елементів):

х : у= n(Fe) m(Fe) m(O) 70 30

n(O) = M(Fe) : M(O) = 56 : 16 = 1,25:1,875

тоді 1,25 = 1, а 1,875/1,25= 1,0:1,5

Для того щоб у співвідношенні були найменші цілі числа, помножимо обидва числа на 2:

x : y=(1,0•2):(1,5•2)=2:3, отже, формула оксиду Fe2O3

Відповідь: Fe2O3

ІV. Домашнє завдання: опрацювати § 36, виконати письмово завдання 518

Будьте здорові!!! До зустрічі у 20 кабінеті :) 


19.03.2020
Тема уроку : " Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості"

І. Тестова робота (обов"язкова для виконання )

Для виконання тесту перейдіть за посиланням 

https://join.naurok.ua/?_ga=2.143715061.170170257.1584386812-570885114.1569166761

( УВАГА код доступу 586704, тест потрібно виконати до 25.03.2020, оцінки за тестування будуть перенесені до журналу) 

ІІ. Матеріал уроку

Завантажте і перегляньте презентацію та відео. У зошитах складіть конспект уроку.

ІІІ. Завдання для закріплення

1. Закінчити рівняння реакцій (письмово у зошиті)

· Fe + S =

· Fe + НСІ =

· Fe + СuSО4 =

· Fe + CІ2 =

· Fe + N2=

· Fe + C =

· Fe + O2 =

· Fe + H2O =

2. Тест-доповнення

1.У Періодичній системі Алюміній розташований у ____ періоді.

2. В електронній оболонці атомів Алюмінію заповнюється ____ електронних шарів.

3.Скільки електронів міститься атом Алюмінію ?

4.Ступінь окиснення Алюмінію в сполуках дорівнює ____

5.У хімічних взаємодіях атоми Алюмінію тільки ________електрони

6. Формула Алюміній оксиду __________

7. Чи зустрічається Алюміній у природі у вільному вигляді _____

8. Алюміній оксид утворює мінерал _____________

9.Спосіб відновлення металів з їх оксидів за допомогою Алюмінію називають _____________

10. Оксид і гідроксид алюмінію наділені_____________ властивостями

ІV. Домашнє завдання: опрацювати § 36, виконати письмово завдання 523

Будьте здорові!!! До зустрічі у 20 кабінеті :) 


20.03.2020

Тема уроку : " Якісні реакції на деякі йони"

І. Актуалізація опорних знань.

Закінчіть хімічні рівняння (письмово у зошитах) і дайте відповідь на запитання.

NaCl + AgNO3 = 

KBr + AgNO3 = 

КІ + AgNO3 = 

Na2SO4 + BaCl2 =

K3PO4 + 3AgNO3 = 

Na2CO3 + H2SO4 = 

Запитання:

1. Що ми можемо сказати про ці реакції ? 

2. Чому ми позначаємо колір осаду чи те що виділився газ ?


Матеріали для самоперевірки:

NaCl + AgNO3 = AgCl↓ + NaNO3 - білий сирнистий осад;

KBr + AgNO3 = AgBr↓ + KNO3 - блідо-жовтий осад;

КІ + AgNO3 = AgІ↓ + КNO3 - жовтий осад;

Na2SO4 + BaCl2 = BaSO4↓ + 2NaCl - дрібнокристалічний білий осад;

K3PO4 + 3AgNO3 = Ag3PO4↓ + 3KNO3 - жовтий осад;

Na2CO3 + H2SO4 = Na2SO4 + CO2↑ + H2O виділення газу;

Це якісні реакції на деякі йони. Виділення газу і характерний колір позначають для того щоб виділити певний йон.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

Опрацюйте матеріал і складіть конспект у зошиті

Прочитайте рубрику цікаво і пізнавально.

«Засновником якісного аналізу є англійський науковець Роберт Бойль (1627-1691). Він увів термін «хімічний аналіз» і застосовував різноманітні реактиви під час проведення якісного аналізу речовин. Для визначення сульфатної та хлоридної кислот учений використовував розчини вапняних солей та аргентум(І) нітрату відповідно, кислот і лугів - настойки лакмусу, фіалок, волошок тощо

Проаналізуйте дану інформацію. Виконайте завдання:

1. Про визначення яких аніонів та катіонів у ній ідеться? 

2. Складіть відповідні хімічні рівняння у скороченій йонній формі.

Зверніть увагу що в більшості якісних реакцій ми спостерігаємо за кольором та характером осаду. А отже утворення осадів - це один з основних аналітичних ефектів, саме тому більшість якісних реакцій є реакціями осадження.

Подивіться на таблицю. Що на ній зображено? 

В таблиці представлено  ознаки якісних реакцій на різноманітні йони.

Перегляньте відео та запишіть молекулярні і повні йонні рівняння, скориставшись за потреби таблицею «Розчинність основ, амфотерних гідроксидів, кислот і солей у воді»

Приклад:

FeCl2 + 2NaOH = Fe(OH)2↓ + 2NaCl.

FeCl3 + 3NaOH = Fe(OH)3↓ + 3NaCl.

Чому осад ферум(ІІ) гідроксиду на повітрі швидко набуває бурого кольору? Це зумовлено тим, бо під впливом кисню він перетворюється на ферум(ІІІ) гідроксид:

Fe(OH)2 + O2 + H2O = Fe(OH)3↓.

Перегляньте відео та запишіть молекулярні і повні йонні рівняння, скориставшись за потреби таблицею «Розчинність основ, амфотерних гідроксидів, кислот і солей у воді» 

Катіони Барію можна осадити в різні способи .

Проте якісною зазвичай уважають реакцію осадження цих йонів сульфат-аніонами. Унаслідок її перебігу утворюється білий дрібнокристалічний осад барій сульфату, не розчинний у більшості кислот

Перегляньте відео та запишіть молекулярні і повні йонні рівняння, скориставшись за потреби таблицею «Розчинність основ, амфотерних гідроксидів, кислот і солей у воді»  

ІІІ. Вирішити задачу (письмово у зошиті)

«Учень виконуючи дослід налив у дві пробірки ферум (ІІІ) хлорид та амоній хлорид, а позначити пробірки забув. Запропонуйте Сергійкові якими реагентами можна розрізнити в якій пробірці знаходиться ферум (ІІІ) хлорид а в якій амоній хлорид.»

«Учень виконуючи дослід налив у дві пробірки калій силікат та амоній сульфат, а позначити пробірки забув. Запропонуйте учневі якими реагентами можна розрізнити в якій пробірці знаходиться калій силікат а в якій амоній сульфат.»

ІV. Домашнє завдання: опрацювати § 37, виконати письмово завдання 530 

Будьте здорові!!! До зустрічі у 20 кабінеті :) 


Матеріали до уроків хімії (презентації, теоретичний матеріал, відео, тести, завдання до уроків) з 30.03.2020 розміщені на платформі Google-клас.

Google Classroom - безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Вас потрібно мати акаунт Google і код доступу до класу .

За шкільним розкладом буду розташовувати матеріали до уроків, презентації, відео, тестові матеріали, завдання в «Класі» у чіткій послідовності, а Ви зможете і коментувати ці уроки, і бачити всі потрібні посилання та свої оцінки. Усе це - на одній сторінці.

УВАГА 30.03.2020 на сторінках класів у Google Class буде оприлюднено графік онлайн консультацій (відеочат) з учнями і батьками щодо вирішення питань, які виникають при дистанційному навчанні.

Пам"ятаємо " Карантин - це не канікули!"

Коди класів для приєднання:

11 клас feoacen

До зустрічі у Google Classroom

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати