5 - Б клас

16.03.2020 

Тема уроку: "Пожежна безпека"

 І. Вправа «Обери позицію»

Як ви вважаєте, вогонь - друг, чи вогонь - ворог?

Займіть позицію  «ДРУГ, ВОРОГ». Доведіть свою думку (письмово у зошиті).

Чому вогонь є другом для людини? (Друг, бо неможливо приготувати їжу, опалювати будинки, двигуни внутрішнього згорання в літаках, виплавка металів, виготовлення скла, випалювання керамічних виробів).

Чому вогонь є ворогом для людини? (Ворог, бо щорічно у світі відбувається 5 млн. пожеж, щогодини у вогні гине одна людина (2-3 одержують травми та опіки), кожен третій загиблий - дитина.

Висновок: складно уявити собі життя людини без вогню. Але якщо вогонь потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом. Пожежі знищують будинки й заводи, лани й сади. Під час пожеж гинуть люди. Отже, вогонь-друг і ворог людини. Від нас залежить , яким він буде: добрим чи злим. Щоб не виникла пожежа, треба знати й виконувати правила пожежної безпеки.

ІІ. Хвилинка фантазії «Уяви» (попроси рідних допомогти тобі виконати завдання)

Сядьте зручніше, закрийте очі. Уявіть, що ви йдете містом. Навколо вас рухається автотранспорт, мигтять неонові вивіски, перегукуються трамваї. Місто живе своїм бурхливим життям.

Ви заходите до торгівельного центру, роздивляєтеся, а навколо вас яскраві іграшки, гарний брендів одяг, ювелірні прикраси, спортивне приладдя та закордонна косметика. Раптом щось блиснуло та ваш погляд зупинився на новенькому «Айфоні 11 Pro»!

Несподівано спрацювала пожежна сигналізація і ви бачите схвильованих людей, які швидко рухаються до виходу. Стає душно, вогонь пожирає все на своєму шляху. Торгівельні зали наповнюються димом і швидко пустіють. Ви схвильовані, стурбовані, біжите до виходу і опиняєтесь на вулиці. Бачите під′їжджаючі пожежні машини, з яких вибігають вогнеборці, які починають боротьбу з полум'ям.

Налякані обличчя людей зі сльозами на очах нагадували вам про пережиту подію.

Відкрийте очі. Поверніться в реальність.

  • Свідком якої надзвичайної ситуації ми з вами стали?
  • Від чого могла виникнути пожежа на нашому уявному торгівельному центрі?
  • Які наслідки пожежі ?
  • Чому при пожежі діти часто ховаються так, що пожежникам їх складно знайти?
  • Навіщо потрібне тренування на випадок евакуації з приміщення, адже план евакуації є на стіні?
  • Що ж таке пожежа?
  • Пожежа - це неконтрольоване горіння. Яке завдає значних матеріальних збитків, призводить до отруєння, травмування і часто загибелі людей.
  • Той, хто хоча б один раз в житті бачив пожежу, знає, яке це страшне лихо. Вона не лише знищує матеріальні цінності, але й часом забирає найцінніше - людське життя. Хоча більшості випадків і можна було б уникнути, якщо вчасно зупинитися і не робити необдуманих вчинків.

    Що потрібно для утворення вогню ? (Горючий матеріал, кисень, джерело вогню.)

ІІІ. Інформаційне повідомлення.

-Перегляньте відеоролик «Безпечна поведінка в побутових умовах» і запишіть у зошиті причини пожежі в побуті і правила поведінки під час пожежі.

ІV.Пожежна вікторина. ( на вибір усно чи письмово)

1.Назвіть основні причини виникнення пожеж.

2.Яка найбільша небезпека для людей під час пожежі ? 

3.Чим треба гасити пожежу ? 

4.Чому під час пожежі вогонь спалахує з більшою силою тоді,коли відчиняють двері для того, щоб утекти або випустити дим? 

5.Що треба робити, коли на вас спалахнув одяг ? 

6.Що треба робити, якщо спалахнув одяг на якійсь іншій людині ? 

7.Як можна захистити органи дихання під час пожежі ? 

8.За яким номером потрібно викликати пожежників ? 

9.Чому при евакуації з багатоповерхових будинків не можна користуватися ліфтом?

10.Що більш небезпечне при пожежі: полум'я чи задимлення?

11.Які існують причини виникнення пожежі в школі?

Перевірте себе:

1. Необережне, недбале поводження з вогнем при користуванні опалювальними системами, неправильне зберігання горючих речовин, порушення правил безпеки при виконанні ремонтних робіт, залишені без нагляду електроприлади, підпали, несправність устакування, необережне поводження з вогнем, пустощі з вогнем.

2. Температура, чадний газ 

3.Вогнегасником, водою, піском, землею, ковдрою.

4. Збільшується рівень кисню.

5.Треба лягти на підлогу  і перекочуватись.

6. Треба накинути на людину покривало чи інший одяг і щільно притиснути цю тканину.

7.Треба дихати через зволожену тканину

8. Номер - 101 

V. Домашнє завдання: опрацювати §25, виконати письмово у зошиті практичну роботу (стор. 134) пункт 1 та 4

Будьте здорові!!! До зустрічі у 20 кабінеті :) 


Матеріали до уроків основ здоров'я (презентації, теоретичний матеріал, відео, тести, завдання до уроків) з 30.03.2020 розміщені на платформі Google-клас.

Google Classroom - безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Вас потрібно мати акаунт Google і код доступу до класу .

За шкільним розкладом буду розташовувати матеріали до уроків, презентації, відео, тестові матеріали, завдання в «Класі» у чіткій послідовності, а Ви зможете і коментувати ці уроки, і бачити всі потрібні посилання та свої оцінки. Усе це - на одній сторінці.

УВАГА 30.03.2020 на сторінках класів у Google Class буде оприлюднено графік онлайн консультацій (відеочат) з учнями і батьками щодо вирішення питань, які виникають при дистанційному навчанні.

Пам"ятаємо " Карантин - це не канікули!"

Коди класів для приєднання:

5 - Б клас (основи здоров'я) nifpwew

До зустрічі у Google Classroom

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати