10 клас
18.03.2020 (10 - Б)19.03.2020 (10 - А)
Тема уроку: Узагальнення знань з теми "Жири" та "Вуглеводи"
І. Самостійна робота з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки» (роботу виконати на окремих подвійних аркушах, які по завершенні карантину потрібно буде здати на перевірку для оцінювання)
I варіант
Вибрати одну правильну відповідь. Кожне завдання - 0,5 б.
1. Виберіть речовину, що відноситься до класу естерів:
а) СН3СОСН3; б) С2Н5СООСН3;
в) С2Н5ОН; г) С2Н5СОН.
2. Тип реакції, що характерний для всіх жирів:
а) заміщення; б) гідроліз;
в) гідрування; г) дегідратація.
3. Виберіть формулу, що входить до складу твердих жирів:
а) С17Н35СООН; б) СН3СООН; в) С17Н29СООН; г ) С17Н33СООН.
4. Виберіть пару речовин, із яких утворюються жири:
а) гліцерол та оцтова кислота; б) гліцерол та вуглеводи;
в) гліцерол та натрій гідроксид; г) гліцерол та вищі карбонові кислоти.
5. Функціональна група естерів:
а) карбоксильна; б) альдегідна;
в) гідроксильна; г) правильної відповіді не має.
6. Перетворення рідких жирів на тверді відбувається під час реакції:
а) гідролізу; б) омилення;
в) гідрування; г) дегідратації.
7. Установити відповідність сполукою і якісною реакцією на неї: 1,5 б
а) глюкоза; 1. розчин йоду;
б) крохмаль; 2. аргентум(I) оксид аміачний розчин;
в) сахароза; 3. натрій гідроксид;
4.купрум(II) гідроксид;
5. купрум(II) сульфат.
8. Скласти порівняльну таблицю глюкози і сахарози (склад, фізичні властивості, поширення в природі). 1,5 б
Завдання з відкритою відповіддю. Завдання 9 - 11 - по 2 б.
9. Дати назви речовинам, формули яких:
а) СН3 - СН2 - СН2 - СО - О - СН2 - СН2 - СН3;
б) СН3 - СН2 - СО - О - СН2 - СН2 - СН2 - СН2 - СН3;
в) СН3 - СО - О - СН2 - СН2 - СН2 - СН3;
г) Н - СО - О - СН2 - СН2 - СН3.
10. Написати рівняння хімічних реакцій до схеми перетворень:
CH3OH → СО2 → C6H12O6 → C2H5OH → С2Н4.
11. Обчислити об'єм вуглекислого газу, що виділиться при спиртовому бродінні 480 г глюкози з масовою часткою домішок 6,25%.
II варіант
Вибрати одну правильну відповідь. Кожне завдання - 0,5 б.
1. Виберіть речовини, що відносяться до класу естерів:
а) СН3СООС3Н7; б) С2Н5СОН;
в) НСООН; г) С3Н7ОН.
2. Тип реакції, що характерний для вуглеводів:
а) гідроліз; б) розклад;
в) окиснення; г) заміщення.
3. Виберіть формулу, що входить до складу рідких жирів:
а) С15Н31СООН; б) С2Н5СООН; в) С17Н35СООН; г) С17Н33СООН.
4. Виберіть пару речовин, які утворюються в результаті гідролізу сахарози:
а) глюкоза та фруктоза; б) глюкоза та мальтоза;
в) глюкоза та целюлоза; г) глюкоза та лактоза.
5. Вибрати функціональну групу, якої не має у глюкози:
а) гідроксильна; б) альдегідна;
в) карбонільна; г) правильної відповіді не має.
6. Мило утворюється із жирів під час реакції:
а) гідрування; б) гідролізу;
в) дегідратації; г) правильної відповіді не має.
7. Установити відповідність сполукою і якісною реакцією на неї: 1,5 б
а) сахароза; 1. оцтова кислота;
б) целюлоза; 2. аміачний розчин арґентум(I) оксиду;
в) глюкоза; 3. купрум(II) гідроксид;
4. розчин йоду;
5. купрум(II) сульфат.
8. Скласти порівняльну таблицю крохмалю і целюлози (склад, фізичні властивості, поширення в природі). 1,5 б
Завдання з відкритою відповіддю. Завдання 9 - 11 - по 2 б.
10. Дати назви речовинам, формули яких:
а) СН3 - СО - О - СН2 - СН2 - СН3;
б) СН3 - СН2 - СН2 - СН2 - СО - О - СН2 - СН2 - СН3;
в) СН3 - СН2 - СО - О - СН3;
г) СН3 - СН2 - СН2 - СН2 - СО - О - СН2 - СН2 - СН2 - СН3.
11. Написати рівняння хімічних реакцій до схеми перетворень:
CH3COH → C2H5OH → CH3COOH → CH3COOC5H11 → С5Н11ОН.
12. Обчислити масу пентанолу, що утвориться в результаті гідролізу 200 г пентилетаноату з масовою часткою домішок 2,5%.
ІІ. Домашнє завдання: виконати впр. 190,191
Будьте здорові!!! До зустрічі у 20 кабінеті :)
Матеріали до уроків хімії (презентації, теоретичний матеріал, відео, тести, завдання до уроків) з 30.03.2020 розміщені на платформі Google-клас.
Google Classroom - безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Вас потрібно мати акаунт Google і код доступу до класу .
За шкільним розкладом буду розташовувати матеріали до уроків, презентації, відео, тестові матеріали, завдання в «Класі» у чіткій послідовності, а Ви зможете і коментувати ці уроки, і бачити всі потрібні посилання та свої оцінки. Усе це - на одній сторінці.
УВАГА 30.03.2020 на сторінках класів у Google Class буде оприлюднено графік онлайн консультацій (відеочат) з учнями і батьками щодо вирішення питань, які виникають при дистанційному навчанні.
Пам"ятаємо " Карантин - це не канікули!"
Коди класів для приєднання:
10 клас 2s67ufm
До зустрічі у Google Classroom