7 клас
13.03.2020
Тема уроку: "Розв"язування задач і вправ"
І. Графічний диктант «Оксиген як хімічний елемент. Кисень як проста речовина. Знаходження в природі»
Дайте відповіді на запитання (письмово у зошиті)
Відповідь "так" +
"ні" -
- Оксиген - найпоширеніший елемент на Землі.
- Відносна молекулярна маса кисню 16.
- Кисень добре розчиняється у воді.
- Валентність Оксигену дорівнює ІІ.
- Наявність кисню визначають за допомогою вапняної води.
- Кисень збирають у пробірку, перевернуту вверх дном.
- Риба дихає киснем, розчиненим у воді.
- Першовідкривачем кисню називають М. Ломоносова.
Ключ до диктанту: +, -, -,+, -, -, +, -
ІІ. Тест «Фізичні властивості. Добування кисню» ( виконати письмово у зошиті)
І варіант
· У шкільній лабораторії кисень одержують:
а) з повітря;
б) розкладанням води;
в) розкладанням гідроген пероксиду.
· Як довести, що в колбі учень одержав кисень?
а) кисень має запах, і за запахом його можна визначити;
б) вапняна вода в кисні помутніє;
в) кисень підтримує горіння, і тліюча скіпка в кисні спалахує.
· Речовина, що прискорює швидкість хімічної реакції, але не входить до складу продуктів називається:
а) оптимізатором;
б) каталізатором;
в) інгібітором.
· В якому з варіантів серед сполук є тільки оксиди:
а) SO2, Al2O3, ZnO, O2;
б) КМnO4, K2O, FeO, KСlO3;
в) P2O5, CO, CO2, NO2.
5. Знайдіть суму коефіцієнтів у рівнянні.
P + O2 → P2O5
а) 8; б) 12; в) 11.
· Визначте неправильно складену формулу:
а) MgO , б) BaO2, в) SO2.
ІІ варіант
· У промисловості кисень одержують:
а) розкладанням калій перманганату;
б) зрідженням повітря під тиском;
в) розкладанням гідроген пероксиду.
2. У трьох склянках міститься кисень, повітря і вуглекислий газ. Як визначити, в якій із них міститься повітря?
а) налити вапняної води - там, де повітря, помутніє;
б) перевірити тліючою скіпкою - там, де повітря, вона спалахне;
в) перевірити тліючою скіпкою - там, де повітря, вона буде тліти.
3. Реакції, в результаті яких з однієї складної речовини утворюється кілька простих або складних речовин:
а) сполучення;
б) розкладу;
в) обміну.
4. В якому з варіантів серед сполук є тільки оксиди:
а) K2O, FeS, CuO, CaO;
б) N2O5, HNO3, P2O5, H2O;
в) B2O3, CaO, Na2O, Cl2O.
· Знайдіть суму коефіцієнтів у рівнянні:
Fe + O2 → Fe2O3
а) 8; б) 9; в) 10.
· Визначте неправильно складену формулу:
а) Na2O, б) Сa2O2, в) Аl2O3
Ключ до розв'язання:
І варіант: 1) в, 2) в, 3) б, 4) в, 5) в, 6) б.
ІІ варіант: 1) б, 2) в, 3) б, 4) в, 5) б, 6) б.
Кожна правильна відповідь - 2 бали. Максимальна кількість балів - 12 (самооцінювання)
ІІІ. Завдання «Хімічні властивості кисню»
Уважно прочитайте текст і дайте відповіді на запитання (письмово у зошиті)
Зараз мова піде про одне місто, населене незвичайними жителями. Незвичайними вони були тому, що могли жити і поодинці, і родинами, причому родин у них могло бути декілька.
Жив у цьому місті один поважний пан. Він був гордий: іде по вулиці - під ногами нічого не бачить, ні на кого не дивиться. Але коли йому було потрібно, він завжди міг знайти з жителями контакт, особливо з самотніми. І після кожного контакту з цим паном жителі так змінювалися, що їх неможливо було впізнати.
Одного разу, після відвідування ним однієї знатної дами, вона так змінилась, що її ніхто не міг впізнати: з червоної вона стала чорною. До того ж її звільнили з роботи, бо вона не справлялась з обов'язками. Допомогти їй міг тільки екстрасенс.
Останньою краплею, що переповнила чашу терпіння жителів, було повідомлення про те, що пан хоче зустрітися з екстрасенсом. Він так і сказав: "Іду на гримуче діло". Жителі запанікували і пішли в поліцію. Допоможіть поліції провести розслідування.
Питання
1) Хто являвся "поважним паном"?
2) Хто такі "самотні жителі" і їх "родини"?
3) Що означає слово "контакт"?
4) Про яку "знатну даму" іде мова?
5) Що з нею відбулося? Записати рівняння реакцій.
6) Як "пан" відноситься до інших жителів міста? Записати рівняння реакцій.
7) Хто виступив у ролі "екстрасенса"?
8) На яке "гримуче діло" збирався іти "пан"? Записати рівняння реакцій.
9) Чим "екстрасенс" міг допомогти "дамі"? Записати рівняння реакцій.
Дякую вам за допомогу. Ми встановили особи всіх учасників цієї історії.
Кожна правильна відповідь - 1 бал.
Перевірте себе:
1) Хто являвся "поважним паном"? (Кисень)
2) Хто такі "самотні жителі" і їх "родини"? (Прості і складні речовини)
3) Що означає слово "контакт"? (Хімічна реакція)
4) Про яку "знатну даму" іде мова? (Мідь)
5) Що з нею відбулося? (Окиснення)
(рівняння реакції 2Cu + O2 → 2CuO ).
6) Як "пан" відноситься до інших жителів міста?
7) Хто виступив у ролі "екстрасенса"? (Водень Н2)
8) На яке "гримуче діло" збирався іти "пан"?
( рівняння реакції 2Н2 + О2 → 2Н2О ).
9) Чим "екстрасенс" міг допомогти "дамі"? (Відновити до початкового стану) ( рівняння реакції CuO + H2 → Cu + H2O )
ІV. Домашнє завдання:
Уважно прочитайте задачу і дайте письмово відповідь на запитання у зошиті.
Космічний корабель здійснив аварійну посадку на невідому планету. Командир корабля доручив одному з космонавтів визначити склад повітря. У розпорядженні космонавта були лише яблуко, оксид міді і трохи вапняної води. Дослідник з'ясував, що розрізане яблуко не змінюється, вапнякова вода не каламутніє, а під час нагрівання оксиду міді утворився червоний порошок. Які висновки зробив космонавт і чому?
Будьте здорові!!! До зустрічі у 20 кабінеті :)
18.03.2020Тема уроку: Узагальнюючий урок з теми "Кисень"
І. Перевірка домашнього завдання:
Космонавт зробив такі висновки:
1. Якщо розрізане яблуко не змінюється , це свідчить про відсутність кисню;
2. Вапнякова вода не каламутніє при відсутності вуглекислого газу.
3. Якщо під час нагрівання оксиду міді утворився червоний порошок (чиста мідь), то це свідчить про наявність водню. CuO + H2 → Cu + H2O
ІІ. Тести для самоконтролю з теми «Кисень» ( виконати письмово у зошиті)
1. Сировиною для добування кисню в промисловості є
a) калій перманганат
b) повітря
c) гідроген пероксид
d) вода
2. Розділення суміші рідких кисню та азоту базується на
a) на різних хімічних властивостях цих речовин
b) на різниці в їх температурах кипіння
c) на різниці в їх температурах плавлення
d) на різниці густин цих речовин
3. Напишіть рівняння реакції горіння фосфору. Сума коефіцієнтів лівої частини рівняння дорівнює
a) 3
b) 5
c) 7
d) 9
4. Напишіть рівняння реакції горіння сірководню Н2S. Сума коефіцієнтів лівої частини рівняння дорівнює
a) 7
b) 6
c) 5
d) 4
5. Для добування кисню в лабораторії використовують розклад
a) калій манганату
b) манган (IV) оксиду
c) калій перманганату
d) повітря
6. Кисень можна зібрати методом витіснення повітря, оскільки
a) кисень дещо важчий за повітря
b) кисень дещо легший за повітря
c) кисень не змішується з повітрям
d) кисень значно важчий за повітря
7. Для виявлення кисню потрібно
a) його підпалити
b) внести в стакан запалену скіпку
c) внести в стакан тліючу скіпку
d) налити в стакан вапняної води
8. Властивість кисню, що виявлена в даній роботі - це
a) кисень утворюється внаслідок реакції розкладу
b) кисень підтримує дихання
c) кисень - горючий газ
d) кисень підтримує горіння
9. Помутніння вапняної води свідчить про
a) наявність кисню в стакані
b) наявність вуглекислого газу в стакані
c) відсутність кисню в стакані
d) відсутність вуглекислого газу в стакані
10. Продуктами реакції горіння метану СН4 є
a) вуглекислий газ і водень
b) кисень і вуглекислий газ
c) водяна пара і вуглекислий газ
d) водяна пара і вуглець
Ключ до тесту:
1. Сировиною для добування кисню в промисловості є
b) повітря
2. Розділення суміші рідких кисню та азоту базується на
b) на різниці в їх температурах кипіння
3. Напишіть рівняння реакції горіння фосфору. Сума коефіцієнтів лівої частини рівняння дорівнює
d) 9
4. Напишіть рівняння реакції горіння сірководню Н2S. Сума коефіцієнтів лівої частини рівняння дорівнює
c) 5
5. Для добування кисню в лабораторії використовують розклад
c) калій перманганату
6. Кисень можна зібрати методом витіснення повітря, оскільки
c) кисень не змішується з повітрям
7. Для виявлення кисню потрібно
c) внести в стакан тліючу скіпку
8. Властивість кисню, що використовується у металургії - це
d) кисень підтримує горіння
9. Помутніння вапняної води свідчить про
b) наявність вуглекислого газу в стакані
10. Продуктами реакції горіння метану СН4 є
c) водяна пара і вуглекислий газ
ІІІ. Самостійна робота ( виконати письмово у зошиті)
Робота оцінюється у 12 балів. Зошити з виконаною роботою будуть перевірені і оцінені по завершенню карантину.
І варіант
1. Запишіть рівняння реакції добування кисню з калій перманганату. Назвіть умови реакції. (3б)
2.Що таке реакції розкладу ? Наведіть приклад. (2б)
3.Запишіть реакції горіння сірки, цинку, метану (CH4). (3б)
4. Що таке оксиди? (1б)
5.Запишіть реакцію горіння бутану C4H10. (3б)
ІІ варіант
1. Запишіть рівняння реакції добування кисню з гідроген пероксиду. Назвіть умови реакції. (3б)
2. Що таке реакції сполучення ?Наведіть приклад. (2б)
3.Запишіть рівняння реакцій окиснення фосфору, кальцію, гідроген сульфіду (H2S).(3б)
4.Що таке реакції горіння?(1б)
5. Запишіть реакцію горіння пропену C3H6. (3б)
ІV. Домашнє завдання:
1. Підготувати інформацію про законодавчі акти щодо охорони природи в Україні.
2. Повторити §15 - 21 (7 - А)
§18 - 24 (7 - Б)
3. Виконати вправу 5 на стор.146 (7 - А)
вправу 180 на стор.146 (7 - Б)
Будьте здорові!!! До зустрічі у 20 кабінеті :)
Матеріали до уроків хімії з 30.03.2020 розміщені на платформі Google-клас.
Google Classroom - безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Вас потрібно мати акаунт Google і код доступу до класу .
За шкільним розкладом буду розташовувати матеріали до уроків, презентації, відео, тестові матеріали, завдання в «Класі» у чіткій послідовності, а Ви зможете і коментувати ці уроки, і бачити всі потрібні посилання та свої оцінки. Усе це - на одній сторінці.
УВАГА 30.03.2020 на сторінках класів у Google Class буде оприлюднено графік онлайн консультацій (відеочат) з учнями і батьками щодо вирішення питань, які виникають при дистанційному навчанні.
Пам"ятаємо " Карантин - це не канікули!"
Код класів для приєднання:
7 клас pmkko7m
До зустрічі у Google Classroom