8 клас
13.03.2020
Тема уроку: "Хімічні властивості лугів"
І. Перегляньте відео та складіть конспект у зошиті
ІІ. Завдання «Детектор брехні» (виконати письмово у зошиті)
Відповідь коротка «Так чи ні»
1.Сполука, що складається з катіонів металічного елемента й гідроксильної групи називається основою.
2. Карбон(ІІ) оксид або чадний газ - корисний для людини.
3. В людському шлунку є кислота.
4. Унаслідок взаємодії металу з кислотою завжди утворюється лише сіль і виділяється водень.
5. Кислоти змінюють забарвлення фенолфталеїну на малиновий колір.
6. Всі гідроксиди розчинні у воді.
7. Усі кислоти взаємодіють як з основними, так із кислотними оксидами.
8. Розчинні у воді основи називаються гідроксиди.
9. Сполуки, що утворюються при горінні простих речовин називаються оксиди.
10. Основність кислоти залежить від кількості атомів Гідрогену.
11. Формула Фосфор(V) оксиду - Р2О3.
12.Оксиду SО3 відповідає сульфатна кислота.
Перевірте себе (самооцінювання)
1.Так 2. ні 3. Так 4. Так 5. Ні 6. Ні 7. Ні 8. Ні 9. Так 10. Так 11. Ні 12.Так
ІV. Домашнє завдання:
1.Ваше завдання: класифікувати речовини, вибрати луг і написати хімічні рівняння: кислотними оксидами, кислотами, солями.
FeO, SO3, H2SO4, HCl, H3PO4, HBr, MgO, CO2, LiOH, NaOH, Fe(OH)3, Mg(OH)2, CuSO4, FeCl3, Al2(SO4)3, ZnI2, Na2O.
2. Опрацювати § 29, виконати письмово завдання 226
Будьте здорові!!! До зустрічі у 20 кабінеті :)
16.03.2020
Тема уроку: "Хімічні властивості нерозчинних основ"
І. Перевірка домашнього завдання.
Ваше завдання: класифікувати речовини, вибрати луг і написати хімічні рівняння: кислотними оксидами, кислотами, солями.
Оксиди: FeO, SO3, MgO, CO2, Na2O.
Кислоти: H2SO4, HCl, H3PO4, HBr.
Основи: LiOH, NaOH, Fe(OH)3, Mg(OH)2.
Солі: CuSO4, FeCl3, Al2(SO4)3, ZnI2.
Луги: LiOH, NaOH
ІІ. Вивчення нового матеріалу
Для вивчення нового матеріалу завантажте презентацію, перегляньте відео та складіть опорний конспект.
ІІІ. Перевірте свої знання (виконати письмово у зошиті)
1. Ланцюжок перетворень
Са →СаО →Са(ОН)2 → Са (NO3)2
2. Розв'язування кросвордів.
Завдання. Назвіть один із класів неорганічних сполук за початковими
літерами слів:
1.Якість, притаманна людині, яка вміє поводитись з лугами.
2.Клас речовини, яка утворюється при взаємодії кислотних оксидів з лугами.
3.Дія кислоти на луг.
4.Тип реакцій , характерний для лугів.
5.Ознаки, за якими речовини подібні, або відрізняються одна від одної.
6.Категорія металів, що утворюють луги.
3. Керована практика
Обчисліть кількість речовини води, що утвориться внаслідок нагрівання ферум (ІІІ) гідроксиду масою 5,35г.
Перевір себе (самооцінювання)
1. Ланцюжок перетворень
1)2Са+ О2 = 2СаО
2)СаО+Н2О= Са(ОН)2
3)Са(ОН)2+2НNO3= Са(NO3)2+2Н2О
2. Розв'язування кросвордів.
Відповідь
1.Обережність
2.Сіль
3.Нейтралізація
4.Обмін
5.Властивості
6.Активні
3. Керована практика
Дано :
m (Fe(OН)3 ) = 5,35г
Знайти : ν (Н2О) - ?
Розв'язання
0,05 моль x моль
2Fe(OН)3 = Fe 2 O3 + 3 H 2O
2 моль 3моль
Мr (Fe(OН)3)= 107
М (Fe(OН)3)= 107 г/моль
m(Fe(OН)3 )= 107г
Обчислюємо кількість речовини Fe(OН)3 за формулою
ν = m / М
ν (Fe(OН)3 ) = 5,35 /107 = 0,05 моль
За рівнянням реакції складаємо співвідношення кількостей речовин і обчислюємо кількість речовини води
ν (Fe(OН)3 ) : ν (Н2О) = 2:3
0,05 моль : x моль = 2 моль : 3 моль
x моль =0,05 • 3 / 2
x моль = 0,75
ν (Н2О) = 0,75 моль
Відповідь : ν (Н2О) = 0,75 моль
ІV.Домашнє завдання: опрацювати § 29, виконати письмово завдання 228 (а), 229
Будьте здорові!!! До зустрічі у 20 кабінеті :)
17.03.2020 (8 - А клас )20.03.2020 ( 8 - Б клас )Тема уроку: "Хімічні властивості амфотерних гідроксидів"
І. Тестова робота (обов"язкова для виконання )
Для виконання тесту перейдіть за посиланням
https://join.naurok.ua/?_ga=2.249469575.1812559156.1584352321-1890706340.1558541036
( УВАГА код доступу 119148, , тест потрібно пройти до 23.02.2020, оцінки за тестування будуть перенесені до журналу)
ІІ. Матеріал уроку
Уважно опрацюйте матеріал, перегляньте відео та складіть конспект
Амфотерні гідроксиди є компонентами твердого реактивного палива, зубних паст, лакових фарб, є обволікаючим та адсорбуючим засобом у медицині.
В
природі існує велика кількість явищ, які знаходяться «на межі». Наприклад, є
ніч і є день, а між ними - сутінки; є літо, є зима, а між ними - осінь чи
весна. Серед хімічних речовин існують речовини, які належать і не до кислот, і
не до основ, а за своїми хімічними властивостями знаходяться на межі між ними.
Ці речовини виявляють певну властивість. Ця властивість називається амфотерність.
Луги і більшість нерозчинних основ взаємодіють з кислотами і не взаємодіють з представниками свого класу. Кислоти взаємодіють з основами і не взаємодіють з іншими кислотами. Перевіривши експериментально з якими речовинами взаємодіє дана речовина, а з якими - ні, можна з упевненістю сказати: до класу основ, чи до класу кислот вона належить. Це загальне правило. Проте воно має виняток, зрозуміти який нам допоможуть досліди з цинк гідроксидом.
До яких основ належить цинк гідроксид за здатністю розчинятися у воді? (основа нерозчинна у воді)
Цинк гідроксид ще й амфотерний. (Уважно переглянте відео)
Дослід 1.
ZnSO4 + 2NaOH = Zn(OH)2↓ + Na2SO4
Дослід 2.
Рівняння реакції: Zn(OH)2 + 2HCl = ZnCl2 + 2H2O (реакція обміну)
Висновок: відбулася реакція нейтралізації, в якій цинк гідроксид виявляє властивості основи.
Дослід 3.
Отже, два гідроксиди провзаємодіяли між собою. Який тип хімічної реакції? (реакція сполучення)
Рівняння реакції: Zn(OH)2 + 2 NaOH → Na2 [Zn(OH)4 ]
натрій тетрагідроксоцинкат
Утворилася сіль натрію, в якій замість звичного кислотного залишку є залишок, що містить один атом цинку та чотири (тетра) гідроксильні групи. Залишок такого виду записують у квадратних дужках.
Висновок:у цій реакції цинк гідроксид відіграв роль кислоти, бо металічний елемент Цинк після реакції увійшов до складу кислотного залишку.
Амфотерні гідроксиди реагують з лугами не лише в розчині, а й у розплаві:
t
Zn(OH)2 + 2 NaOH → Na2ZnO2 + 2H2O
як кислота (H2ZnO2) натрій цинкат
Утворена сіль має двовалентний кислотний залишок ZnO2(ІІ). Наявність у ньому Цинку доводить, що при сплавлянні з лугом цинк гідроксид виявив властивості кислоти.
Висновок. Проведені досліди свідчать, що поділ складних неорганічних речовин на оксиди, кислоти, основи, солі не позбавлений винятків. Трапляються речовини зі змішаними властивостями - амфотерні оксиди, гідроксиди.
Отже, до амфотерних оксидів належать: Al2O3, BeO, ZnO, PbO, Cr2O3, Fe2O3.
До амфотерних гідрокидів: Al(OH)3, Be(OH)2, Zn(OH)2, Pb(OH)2, Fe(OH)3.
Наступне відео - відеоурок за темою (перегляд за бажанням)
ІІІ. Завдання для закріплення (письмово у зошиті)
1. Інтерактивна методика «Вилучи зайве»
Завдання. В кожному рядку вилучіть зайву формулу:
а) HNO3, H2S, Zn(OH)2, H2CO3;
б) BeO, Al2O3, Na2O, Cr2O3;
в) CuO, ZnO, MgO, CaO;
г) NaOH, Zn(OH)2, Al(OH)3, Be(OH)2.
2. Завдання. Допишіть рівняння реакцій:
а) BeO + ...→ Be(NO3)2 +H2O
б) BeO + KOH → K2BeO2 + ...
в) Be(OH)2 + ...→ BeSO4 + H2O
t0
г) Be(OH)2 + NaOH → ... + H2O
3. Завдання. Здійсніть перетворення:
Al →Al2O3 →AlCl3 → Al(OH)3 →Na3[Al(OH)6]
↓
Na3AlO3
Дайте назви сполукам. Зазначте типи хімічних реакцій.
Перевірте себе (самооцінювання)
1. Інтерактивна методика «Вилучи зайве»
Завдання. В кожному рядку вилучіть зайву формулу:
а) Zn(OH)2
б) Na2O
в) ZnO
г) NaOН
2. Завдання. Допишіть рівняння реакцій:
а) HNO3
б) H2O
в) H2SO4
г) Na2BeO2
ІV. Домашнє завдання: опрацювати § 31, виконати письмово завдання 246 (а), 248
Будьте здорові!!! До зустрічі у 20 кабінеті :)
Матеріали до уроків хімії (презентації, теоретичний матеріал, відео, тести, завдання до уроків) з 30.03.2020 розміщені на платформі Google-клас.
Google Classroom - безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Вас потрібно мати акаунт Google і код доступу до класу .
За шкільним розкладом буду розташовувати матеріали до уроків, презентації, відео, тестові матеріали, завдання в «Класі» у чіткій послідовності, а Ви зможете і коментувати ці уроки, і бачити всі потрібні посилання та свої оцінки. Усе це - на одній сторінці.
УВАГА 30.03.2020 на сторінках класів у Google Class буде оприлюднено графік онлайн консультацій (відеочат) з учнями і батьками щодо вирішення питань, які виникають при дистанційному навчанні.
Пам"ятаємо " Карантин - це не канікули!"
Коди класів для приєднання:
8 клас qpv5fjl
До зустрічі у Google Classroom